lördag 24 februari 2007

wire"less"

Köpte en wireless router för ett tag sedan som visade sig fungera lika bra som en gayparad i Jeruslem. Jag gick naturligtvis tillbaka till affären (Kjell & Co) för att få en mer funktionell apparat. Pajasen till kassör försökte då finta mig genom att gå in på lagret och tejpa om förpackningen till samma router. Jag misstänkte inget för tillfället utan gick hem (likt en naiv flicka som fortrarande tror på evig kärlek) för att försöka få till mitt fantastiska och väloljade nätverk.

Väl hemma fattade jag att jag blivit invalidförklarad av vår kära kassör och tillika "IT-expert", som trodde att jag var mer bakom flötet än vad jag såg ut att vara. Det krävdes dock inget geni för att se att samma förpackning hade restauerats. Raskt tog jag routern och löpte återigen ner till affären. Efter lite tjat fick jag mina stål tillbaka och historien slutade lyckligt. Detta skulle dock visa sig vara väldigt fel. "Aldrig mer Kjell & Co" tänkte jag och styrde min kosa mot Siba för att försöka mig på samma till synes omöjliga uppdrag.

Efter att jag konsumerat en sprillrans ny makapär åkte jag ännu en gång hem, glad och full av förväntan. Detta lyckades D-link "fucka upp" (som man säger lite hippt på engelska) alldeles utmärkt genom att applicera fel installationskiva till förpackningen. Där sket sig mina planer på ett fett nätverk igen. Men vafan! Här lyckas man konstruera en maskin som sänder information genom luften (?!), men man lyckas inte med bagatellen att förpacka ner tillhörande CD, vilket man utan inte kan nyttja själva huvudprodukten. Skärpning för tusan!

Det hela har då resulterat i att jag nu sitter och skriver om mina otroligt viktiga "i-land-problem" och tycker synd om mig själv. Hur som helst tänker jag åka tillbaka till Siba imorgon för att få till ett ytterligare byte. Vi håller tummarna för att allt går vägen.

Avslutningsvis krävs nog inte någon livlig fantasi för att räkna ut vem/vilka aktörer ur denna berättelse som förtjänar en bajsmacka till frukost. Det är nämligen så uppenbart att jag riskerar att upprepa mig själv om jag nämnde dem igen.

OBS! berättelsen kan ha blivit ändrad och kanske avviker en smula från verkligheten i syfte att låta mer dramatisk och häftig OBS!

PS. sammanfattningsvis låter jag kotten få ordet - " bojkotta kjell. en bra kjell är en död kjell."

3 kommentarer:

eggsetter sa...

bojkotta kjell. en bra kjell är en död kjell.

Anonym sa...

hahah tejpa om en förpackning jag säger då det. Kjell känns väldigt 80-taligt för mig, jag menar Kjell & CO vad är det för namn. Kjell heter väl ingen människa så man borde förstå att de skulle ta till lösningar som inte håller. Bättre lycka på SIBA hoppas jag nu

Anonym sa...

hehe kjelles är kjelles...
billigt kablage men utan gage